Γεννημένος στον Πειραιά, μεγαλωμένος στη Θεσσαλονίκη, άφησε τη συμπρωτεύουσα, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, σε ένα βράδυ, για να κατέβει στην Αθήνα και από τότε έμεινε στην πρωτεύουσα… «και ούτε τα πράγματα μου δεν πήγα να μαζέψω» παραδέχθηκε με ειλικρίνεια.
Θεωρείται ο «μετρ» στην οργάνωση εκδηλώσεων, που μπορεί να βρέθηκε τυχαία στην Τήνο, αλλά μόνο τυχαία δεν είναι η επιτυχία του.
Σ’ έναν εκπληκτικό χώρο στους πρόποδες της Ακρόπολης, ο Μάρκος Μαχαιρόπουλος, μίλησε στο «Tinos About» με τη χάρη του…ζαχαροπλάστη, που δημιουργεί ευφάνταστα γλυκά. Γιατί αυτό σπούδασε, λόγω των οικογενειακών δεσμών με τους υπόλοιπους ζαχαροπλάστες της οικογένειας. Η τυχαία γνωριμία του όμως και η συνεργασία του- που διήρκησε τελικά 14 χρόνια- με εταιρεία οργάνωσης εκδηλώσεων τον οδήγησε στη δημιουργία του δικού του ονείρου.
Σήμερα θεωρείται πλέoν ο «Guru» στη διοργάνωση elegant γάμων, αλλά και μοδάτων βαπτίσεων ή ακόμη και επιχειρηματικών εκδηλώσεων υψηλών απαιτήσεων. Πίσω από κάθε εκλεκτή διοργάνωση βρίσκεται ο Μάρκος Μαχαιρόπουλος.
Πως επιλέξατε την Τήνο και όχι τη Μύκονο;
«Την επέλεξα, με επέλεξε δεν μπορώ να σας πω. Τυχαία έγινε. Ένα Σαββατοκύριακο που δεν είχα τι να κάνω αποφάσισα να πάω Μύκονο.
Η συνάντησή μου με τη φίλη γλύπτρια Θεανώ Τερκενλή ήταν καθοριστική, καθώς αγόρασα το σπίτι της, που πουλούσε στην Τήνο.
Δεν ήξερα την Τήνο, δεν είχα ξαναπάει και μόλις κατέβηκα από το πλοίο ήθελα να κάνω μεταστροφή και να γυρίσω πίσω. Δεν μου άρεσε καθόλου. Το σπίτι όμως ήταν στο Αρνάδο, δίπλα στο μοναστήρι στην Αγία Πελαγία και όταν είδα τη θέα και τις ομορφιές του κατάλαβα ότι αυτό ήταν. Κι έτσι απλά αγάπησα το νησί. Είναι ένας πανέμορφος τόπος, με πολλοί ειλικρινείς και αυθεντικούς ανθρώπους, που δεν είναι κάτι άλλο από αυτό που βλέπεις. Μπορεί στην αρχή να δείχνουν «κλειστοί» και «μαζεμένοι» έως ότου σε γνωρίσουν. Όπως συμβαίνει και με όλους, πιστεύω. Στέκομαι όμως στην ειλικρίνειά τους».
Το νησί το αγαπήσατε, ως τόπο. Ως επιχειρηματίας, όμως πως αποφασίσατε να επενδύσετε σε ένα νησί που δεν φημίζεται για τη διασκέδαση του; Είναι το νησί της Παναγίας και όχι της ξέφρενης διασκέδασης…
«Δεν είχα συνδυάσει ποτέ το νησί με το θρησκευτικό τουρισμό και την Παναγία. Εκτός του Ναού και όλα αυτά τα εξαιρετικά που γίνονται το 15Αύγουστο, είναι και η γιορτή με τα φαναράκια, στις 30 Ιανουαρίου, για την εύρεση της εικόνας της Παναγίας, που τη θεωρώ μια από τις ωραιότερες γιορτές στην Ελλάδα. Η Τήνος δεν είναι νησί για ξέφρενη διασκέδαση και πάρτι, αλλά και κανένα νησί μας δεν είναι, εκτός από τα «Big 4» της διασκέδασης, Μύκονος, Σαντορίνη, Ίος και Πάρος. Στήσαμε την «Κόμισα», το μαγαζί στο χωριό της Κώμης, το οποίο μου άρεσε πολύ ως χωριό και πήγαινα ως τουρίστας, για φαγητό. Είμαστε μια ομάδα μαζί με τον Λαέρτη Γρηγοριάδη και τα παιδιά της κουζίνας με αρχηγό τον Θάνο Χαλαστή και θελήσαμε να κάνουμε κάτι για το νησί, να προσφέρουμε τις γεύσεις του νησιού και να κάνουμε κάτι πολύ όμορφο και γραφικό. Δεν το σκέφθηκα, επίσης, ποτέ, με την ιδιότητα της άλλης μου δουλειάς, που είναι διοργάνωση events. Να κάνουμε δηλαδή ένα μαγαζί για εκδηλώσεις. Καμία σχέση. Το κάναμε γιατί μας αρέσει το φαγητό, το νησί, αλλά και το συγκεκριμένο χωριό».
Οπότε χρησιμοποιείτε και διαφημίζετε και τα προϊόντα του νησιού…
«Εννοείται. Λαχανικά και τη «βασίλισσα» στο μενού, που είναι η αγκινάρα. Αλλά και τα κρέατα, τα ψαρικά μας είναι ντόπια και είναι πάρα πολύ ωραία. Ο κόσμος έχει αγαπήσει την Κόμισα. Έχουμε πάρει πολύ καλές κριτικές, την πρώτη χρονιά που το δουλέψαμε. Θέλουμε να πάμε ακόμη καλύτερα και να ευχαριστούμε περισσότερο τον κόσμο που έρχεται και να νιώθει ακόμη πιο καλά. Να νιώθει λίγο σαν στο σπίτι του. Αν μπορούμε να το καταφέρουμε, θα μας δώσει πολλή χαρά. Δεν έχουμε φιλοδοξία, να μπούμε στο γαστρονομικό χάρτη της χώρας. Αν προκύψει λόγω της αγάπης, αυτού που κάνουμε και το καταφέρουμε καλώς να ορίσει. Απλά δεν είναι αυτός ο σκοπός μας.
Βλέπετε δηλαδή «Κόμισα 2» ή και 3; Δημιουργία αλυσίδας, στο νησί ή και αλλού;
«Ακόμη όχι. Όχι γιατί, θέλουμε πρώτα να φτιάξουμε τις σωστές βάσεις και μετά αν και εφόσον γίνει καλώς να ορίσει. Δεν το αποκλείουμε να γίνει μια «Κόμισα» κάπου αλλού. Στην Αθήνα ή κάπου αλλού, αλλά προς το παρόν όχι. Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο γερές βάσεις, να δημιουργήσουμε μια καλή ομάδα, που το θεωρώ το πιο σημαντικό, -γιατί δένομαι και με τους ανθρώπους-και πιστεύω ότι οι ομάδες κάνουν τη διαφορά και έτσι να προχωρήσουμε».
Πιστεύετε ότι η Τήνος μπορεί να μπει στο χάρτη των ελληνικών νησιών, που θα πρωταγωνιστούν; Όχι τόσο στη διασκέδαση, αλλά π.χ. στον αθλητικό τουρισμό;
«Καταρχάς, η Τήνος έχει πλέον συμπεριληφθεί στο γαστρονομικό χάρτη της χώρας. Υπάρχουν επιχειρηματίες που με τα μαγαζιά τους, έχουν αποδείξει τρανά, ότι βρίσκονται στην κορυφή του γαστρονομικού χάρτη της Ελλάδος. Θα μπορούσε επίσης το νησί, να μπει στον αρχιτεκτονικό χάρτη, γιατί έχει μνημεία αρχιτεκτονικά, όπως οι Περιστερώνες και διαθέτει καλλιτέχνες, γλύπτες, ζωγράφους και λογοτέχνες, με καταγωγή, από την Τήνο, που αγαπούν πολύ το νησί. Η Τήνος έχει τα φόντα να μπει και στον αθλητικό χάρτη, καθώς μπορούμε να εκμεταλλευθούμε τον άνεμο του νησιού και να φιλοξενηθεί μια μεγάλη διοργάνωση σερφ ή ιστιοπλοΐας ή οτιδήποτε»
Διαθέτει υποδομές;
«Έχει παραλίες. Υποδομές πρέπει να δημιουργηθούν. Γίνονται όμως αργά αλλά σταθερά…. Επίσης, υπάρχουν και άλλοι Τήνιοι, που προβάλλουν το νησί με διάφορους τρόπους, όπως το συγκεκριμένο ποιοτικό περιοδικό και ασφαλώς το πόρταλ του , που δίνουν άλλη διάσταση σε αυτό που κάνουν προσελκύοντας επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Με όραμα για να γίνει η Τήνος, ένας προορισμός για εκδηλώσεις.
Η οργάνωση γάμων και κοινωνικών εκδηλώσεων δεν ήταν «παράδοση» στην Ελλάδα. Θεωρούνταν, τα πρώτα χρόνια, «αμερικανιές» τώρα το κλίμα έχει αλλάξει…
«Θα πω χαρακτηριστικά όταν αρχικά έρχονταν στο γραφείο, πριν 22 χρόνια, δεν μπορούσαν να καταλάβουν την παροχή των υπηρεσιών μας και σε τι εξυπηρετούσε. Τώρα πλέον είναι πολύ διαδεδομένο και γίνεται και πολύ καλά, έως κάποιο επίπεδο. Τα υπόλοιπα που βλέπουμε είναι από κόσμο, που προσπαθεί να πετύχει καταστάσεις αξιοποιώντας κάποια μέσα, αλλά όχι όλες τις δυνατότητες του».
Η πανδημία σας επηρέασε τα δύο τελευταία χρόνια;
«Πάρα πολύ. Εμείς είμαστε ένα τουριστικό προϊόν και ως τουριστικό προϊόν έχουμε δημιουργήσει και ένα σύλλογο τον GDPA (GreekDestination Planners Association) με τον οποίο προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις υποδομές, όχι μόνο για μας, για να γίνουν καλύτερες και οι συνθήκες με τις οποίες μπορούμε να συνεννοηθούμε και συνυπάρξουμε, σε χώρους και να «πουλήσουμε» τη χώρα στους ξένους πολύ πιο εύκολα. Νιώθοντας ασφάλεια, χωρίς να τους κοροϊδέψουν, γιατί υπήρξε και αυτή η αντιμετώπιση, από τους ξένους. Αλλά συγχρόνως να δημιουργήσουμε και τις προϋποθέσεις, για τους νεότερους, που θα ασχοληθούν με αυτή τη δουλειά και να υπάρχουν κάποια στεγανά. Τα έχουμε διεκδικήσει για να υπάρχουν και για αυτούς. Είναι πολύ σημαντικό να μπορεί κάποιος να κάνει δουλειά γνωρίζοντας κάποια πράγματα με ασφάλεια. Εμείς όταν ξεκινήσαμε δεν υπήρχε τίποτα. Δεν υπήρχε καν νομικό πλαίσιο. Δεν μπορούσες να ασφαλίσεις την εκδήλωσή σου. Αυτά προέκυψαν στην πορεία των χρόνων. Από το 1998, εδώ και 24 χρόνια δεν υπήρχαν αυτά. Πηγαίναμε σε ασφαλιστικές και δεν γνώριζαν πως να ασφαλίσουν την εκδήλωση, η οποία μπορεί να επηρεαστεί από διάφορους παράγοντες, όπως ο καιρός.
Υπάρχει η βοήθεια από τους τοπικούς άρχοντες για την προβολή όλων αυτών;
«Δεν νομίζω ότι υπάρχει η ανάλογη προβολή των επιχειρήσεων και γενικά στο κομμάτι αυτό δεν υπάρχει ανάλογη βοήθεια. Μπορεί να έχουν θεσμικά θέματα που πρέπει να λύσουν οι τοπικοί ηγέτες του νησιού, αλλά θα πρέπει να λυθούν, γιατί πως θα έρθει κάποιος να επενδύσει στο νησί, όταν δεν έχει τη σωστή αντιμετώπιση. Όταν καθυστερούν βασικές λειτουργίες, που θα κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη, τον 21ο αιώνα
Ποιοι είναι οι στόχοι σας για τη νέα χρονιά;
«Στόχοι εκτός από του να είμαστε καλά και υγιείς, να είμαστε καλά με τους γείτονές μας. Να δείχνουμε αγάπη και κατανόηση και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Το θέμα της υγείας είναι πολύ σοβαρό και φάνηκε πως δεν το είχαμε υπολογίσει σωστά. Θεωρούσαμε δεδομένα την υγεία, την ελευθερία μας. Όλα όσα έρχονται, έρχονται για να μας διδάξουν κάποια πράγματα και θεωρώ ότι παίρνεις αυτό που δίνεις. Δίνεις καλό παίρνεις καλό. Η προσωπική ευχή μου είναι να μπορέσουμε να είμαστε ακόμη πιο καλοί στην «Κόμισα». Να έρχεται ο κόσμος και να απολαμβάνει το μαγαζί και αν βρεθούμε και στο γαστρονομικό χάρτη της χώρας, ωραίο θα είναι».
Δική μας συμβουλή, αν βρεθείτε στο νησί αξίζει να επισκεφθείτε το μαγαζί. Θα αισθανθείτε σαν… «Κomissa»!