Η Μάρα Δεσύπρη, η κορυφαία ελληνίδα fashion photographer δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Με τις φωτογραφίες της έχει κατακτήσει τον κόσμο της μόδας, η ίδια όμως έχει «κατακτηθεί» από την πατρίδα της, την Τήνο.
«Αυτή την περίοδο έχω καταπιαστεί με ένα διαφορετικό project, με τους πέτρινους στάβλους της Τήνου. Ετοιμάζω μια μορφή κατασκήνωσης με τα λεγόμενα “κελιά” σε ρόλο καταλύματος, προτείνοντας μια νέα μορφή εναλλακτικού τουρισμού». Μάρα Δεσύπρη
Η σχέση της με την Τήνο: «Είναι ο τόπος καταγωγής μου. Κάθε καλοκαίρι περνούσα τις διακοπές μου στο νησί και το αγάπησα. Όποτε μπορώ, το επισκέπτομαι. Εύχομαι να μπορούσα να μείνω μόνιμα, ωστόσο λόγω δουλειάς αναγκάζομαι να μοιράζω το χρόνο μου μεταξύ Αθήνας-Τήνου».
Τι συναντά μόνο εδώ: «Τη βαθιά θρησκευτικότητα. Από τη μια οι ορθόδοξοι και από την άλλη οι καθολικοί σε αρμονική συνύπαρξη. Πιστεύω ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως η Τήνος συνδέθηκε με την Παναγία. Έχει αύρα».
Τι την προκαλεί αισθητικά στο νησί: «Το φως της, η αρχιτεκτονική της, η ιστορία της, οι Τηνιακοί. Βρίσκω εξαιρετικό όλο το πακέτο».
Τα αγαπημένα της σημεία: «Η παραλία της Λιβάδας και της Κολυμπήθρας. Το τοπίο στη Βωλάξ. Το Μαλλί. Γενικά η άγρια φύση της Τήνου και η Έξω Μεριά.»
Τι λέει για την Τήνο του χειμώνα: «Το τοπίο της είναι μοναδικό, πολύ dramatic».
Τι δε γνωρίζουμε για τον τόπο της: «Το θρύλο για τις αγελούδες (την ιστορία μου είπε ο κυρ Αντώνης από το Φαλατάδο). Πρόκειται για νεράιδες που βγαίνουν στις πελώριες πέτρες στο Βωλάξ. Είναι ψυχές που δεν ήταν ευχαριστημένες όσο ήταν εν ζωή και παρουσιάζονται στο χωριό ως κακά πνεύματα».
Τι θα άλλαζε στην Τήνο: «Δεν θα ήθελα να αλλάξει τίποτα ως προς το θέμα του τουρισμού. Δεν θα ήθελα να δω το νησί σαν τη Μύκονο που έχει γίνει η ίδια η παρακμή. Θα ήθελα, επίσης, κάτι πιο σταθερό στις συγκοινωνίες και να φτιαχτεί λίγο η αισθητική της Χώρας. Ευτυχώς, ο δήμαρχος έχει όραμα».
Το είδος φωτογραφίας που την εξιτάρει: «Η δουλειά μου είναι ανθρωποκεντρική. Δουλεύω με έμψυχο υλικό».
Πώς κατέληξε στις φωτογραφίσεις μόδας: «Όταν θέλησα να σπουδάσω φωτογραφία, άρχισα να δουλεύω για ένα φωτογράφο ως βοηθός του. Ο κύκλος μου ήταν με πολλούς ανθρώπους του χώρου, στυλίστες, μακιγιέρ και μοντέλα, οπότε μοιραία οδηγήθηκα προς τις φωτογραφίσεις μόδας».
Γιατί φωτογραφίζει γυναίκες: «Είναι το αντικείμενό μου. Είναι εύπλαστες, πολυμορφικά εργαλεία. Η γυναίκα μπορεί να μεταμορφωθεί από πεταλούδα σε βιονικό άνθρωπο, ενώ ο άντρας δεν μεταβάλλεται, δεν μπορείς να τον πλάσεις».
Η σχέση της με το γυμνό: «Η παρουσία του γυμνού είναι έντονη στις δουλειές μου. Εκεί που χρειάζεται όμως, δεν είναι αυτοσκοπός. Ορισμένες φορές εξαρτάται από το θέμα».
Τα επαγγελματικά σχέδιά της: «Μετά τη “Random” σχεδιάζω να κάνω ταινίες μικρού μήκους. Πάντα ήθελα να ασχοληθώ με τη σκηνοθεσία. Επίσης, έχω σκοπό να εκδώσω ένα λεύκωμα με τους περιστεριώνες της Τήνου. Κάτι ακόμα· έχω καταπιαστεί με ένα διαφορετικό project, τους στάβλους της Τήνου, τα λεγόμενα κελιά, μικροσκοπικά πέτρινα κτίσματα που χρησιμοποιούνταν για τα ζώα και μοιάζουν αρκετά με σπηλιές. Έχω αγοράσει ένα κτήμα με κελιά και τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα επισκευάζω, ώστε να γίνουν κατάλληλα για εναλλακτικό τουρισμό. Φανταστείτε μια μορφή κατασκήνωσης με πέτρινες «σκηνές» σε ρόλο καταλύματος, χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό που διαθέτει το δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Εκεί ο επισκέπτης θα βιώνει μια διαφορετική εμπειρία διαμονής, θα κάνει πραγματικές διακοπές στη φύση».
Τι δεν έχει κάνει ακόμα: «Το νησί σε εμπνέει να πειραματιστείς με διάφορα πράγματα. Η Αθήνα σε μπλοκάρει. Γενικά με απασχολεί έντονα το θέμα «Τέχνη», ωστόσο προς το παρόν κάνω αυτό που μπορώ, φωτογραφίζω. Βέβαια, ασχολούμαι με τη γλυπτική και τη ζωγραφική, όχι όμως επαγγελματικά».
Η μεγαλύτερη προσωπική επιτυχία της: «Το παιδάκι μου».
Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της: «Το πείσμα. Ό,τι βάζω στο μυαλό μου, θέλω να γίνεται».